Narrow your search

Library

Vlaams Parlement (6)

KU Leuven (5)

ULB (5)

LUCA School of Arts (4)

Odisee (4)

Thomas More Kempen (4)

Thomas More Mechelen (4)

UAntwerpen (4)

UCLL (4)

UGent (4)

More...

Resource type

book (4)

periodical (2)


Language

English (2)

French (2)

Afrikaans (1)

Spanish (1)


Year
From To Submit

1985 (6)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
The Cost and effectiveness of school-based preventive dental care
Authors: --- ---
Year: 1985 Publisher: Santa Monica, CA : RAND Corporation,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Results with 9,566 children who participated for four years in a 10-site, school-based preventive care program indicated that dental health lessons, brushing and flossing, fluoride tablets and mouthrinsing, and professionally applied topical fluorides were not especially effective in reducing a clinically significant amount of dental decay. This was true when the procedures were used singly or in combination. The only study procedure that consistently reduced decay involved applying occlusal sealants to the chewing surfaces of the posterior teeth. Although this measure prevented 23 to 65 percent of all new carious lesions, this amounted to only one to two carious surfaces in four years. Children who were especially susceptible to decay did not benefit appreciably more from any of the preventive measures than did children in general. The direct costs of sealants or prophy/gel treatments were about $23 per child per year (in 1981 dollars). The cost of adding a fluoride mouthrinse program to an existing supervised health education program was about $3.29 per child per year. Communal water fluoridation was reaffirmed as the most cost effective measure for reducing dental decay in children.

L'acte critique
Author:
ISBN: 2859392769 2757421808 9782859392765 Year: 1985 Volume: 5 Publisher: Lille Presses universitaires de Lille

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Peter Szondi, né en 1929 à Budapest, mort à Berlin le 18 octobre 1971, a enseigné à l’Université Libre de Berlin la littérature générale et comparée. Sa position, où la philologie la plus précise et la plus « matérielle » s’allie à un projet de théorisation rigoureux, illustre les impasses qu’a entraînées la crise des sciences humaines. Autour de l’oeuvre exemplaire de ce lecteur de Hölderlin et d’Adorno s’étaient réunis quelques essayistes, philologues et philosophes, dont les réflexions et les discussions sont reproduites dans ce livre.


Periodical
Sociocriticism.
Authors: ---
ISSN: 2822888X Year: 1985 Publisher: Pittsburgh, Pa. : International Institute for Sociocriticism,


Periodical
Journal of literary studies = : Tydskrif vir literatuurwetenskap.
Authors: --- ---
ISSN: 02564718 17535387 Year: 1985 Publisher: Pretoria : [Pretoria] : London : [Pretoria] : SAVAL (South African Society for General Literary Studies) University of South Africa : LASA ; Routledge, Taylor and Francis Group UNISA Press

Lire au XVIIIe siècle : La Nouvelle Héloïse et ses lecteurs
Author:
ISBN: 2729702555 2222036232 2729709975 9782729702557 Year: 1985 Publisher: Lyon Paris Presses universitaires de Lyon CNRS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Comment la lecture d'un roman peut-elle intervenir dans nos émotions, nos systèmes de valeurs, nos relations privées ? Comment la critique littéraire nous y prédispose-telle ? Quelles images attendons-nous et rencontrons-nous dans le texte d'une fiction et en quoi contient-il un message ? Ce sont quelques-unes des questions qu'envisage cet ouvrage à partir de documents largement cités (correspondances privées, presse littéraire, textes polémiques, illustrations, etc.) et à propos d'un livre qui fit fureur à l'époque des Lumières : La Nouvelle Héloïse de J.J. Rousseau. L'enquête se place du point de vue de la communication et de la réception. Elle propose les éléments d'une théorie de la lecture.


Book
Ensayos sobre historia de la educación en México
Authors: --- --- ---
ISBN: 9681202651 6076287411 Year: 1985 Publisher: El Colegio de México

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Las ideas e instituciones educativas españolas y su influencia en la Nueva España durante el siglo xvi, las transformaciones educativas que tuvieron lugar durante las reformas borbónicas y la revolución mexicana como empresa social, para la que el quehacer educativo era básico, son los momentos más importantes en la historia de la educación en México que se presentan en esta obra.

Keywords

History of education and educational sciences --- Mexico --- Éducation --- Bildungswesen --- Education. --- Educación --- Education --- Histoire. --- Historia. --- History. --- Mexiko --- Mexico. --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Anáhuac --- Estados Unidos Mexicanos --- Maxico --- Méjico --- Mekishiko --- Meḳsiḳe --- Meksiko --- Meksyk --- Messico --- Mexique (Country) --- República Mexicana --- Stany Zjednoczone Meksyku --- United Mexican States --- United States of Mexico --- מקסיקו --- メキシコ --- Erziehungswesen --- Bildungssystem --- Et l'éducation --- Contribution à l'éducation --- Scolarisation --- (éducation) --- Philosophie --- Évaluation --- Étude et enseignement --- Aspect éducatif --- Éducation --- Méthodologie --- México --- Federación Méxicana --- Méxique --- Vereinigte Mexikanische Staaten --- República Mexicana --- Méjico --- Mexique --- Federación Mexicana --- Mexikaner --- Anthropologie de l'éducation --- Astrologie et éducation --- Identité sexuelle et éducation --- Langage et éducation --- Minorités sexuelles et éducation --- Nationalisme et éducation --- Psychologie de l'apprentissage --- Savoir et érudition --- Sémiotique et éducation --- Écoles --- Normes éducatives --- Éducation et informatique --- Enseignement --- Folklore et éducation --- Homosexualité et éducation --- Activités créatrices et manuelles --- Affectivité en éducation --- Communautés d'apprentissage professionnelles --- Communication en éducation --- Créativité (éducation) --- Danse en éducation --- Différences entre sexes en éducation --- Discrimination en éducation --- Éducateurs --- Éducation à la citoyenneté --- Éducation aux médias --- Alphabétisation --- Éducation de base --- Éducation des adultes --- Éducation des enfants --- Éducation des filles --- Éducation des garçons --- Éducation morale --- Formation continue --- Éducation physique et sportive --- Éducation populaire --- Éducation spéciale --- Antisémitisme en éducation --- Enseignement à domicile --- Famille et école --- Femmes dans l'éducation --- Finances --- Groupes de niveau --- Humour en éducation --- Illustrations en éducation --- Internet en éducation --- Leadership en éducation --- Livres et lecture --- Apprentissage --- Médias en éducation --- Modules d'activités temporaires et alternatives à la scolarité --- Motivation en éducation --- Multimédias en éducation --- Pédagogie muséale --- Musique en éducation --- Ordres monastiques et religieux --- Photographie en éducation --- Prisonniers --- Programmes d'action positive en éducation --- Ateliers de raisonnement logique (éducation) --- Questions socialement vives en éducation --- Racisme en éducation --- Régionalisme et éducation --- Satellites artificiels en éducation --- Sciences de l'éducation --- Sexisme en éducation --- Socialisation --- Systèmes d'enseignement --- Théâtre en éducation --- Tours d'Europe (éducation) --- Bandes dessinées en éducation --- Travail intellectuel --- Cartes en éducation --- Classes mixtes --- Classes non mixtes --- Civilisation --- Culture

Listing 1 - 6 of 6
Sort by